2008. január 19., szombat

No comment














2008-01-19 Dakhla, Marokkó - a 8. nap krónikája

Ma reggel csodálatos napfelkeltére ébredtek a Budapest-Bamako résztvevői. A Tatuin bolygó átmeneti megszállói a reggel 7 órás eligazításra mindannyian felsorakoztak. Izgatottak voltak hiszen az úti cél a nyugat-szaharai Dakhla városa. Az út mentén még ma is több helyen aknás területek vannak, így aki nem figyelt rendesen, könnyen bajba juthatott volna.

Más is lázban tartotta a versenykategóriában indulókat. Felmerült, hogy bizonyos versenyzők csalással jutottak előnyhöz. Egészen pontosan, hogy bizonyos a túrakategóriában induló társaik segítik őket. Ezért a versenybírók kénytelenek voltak módosítani a versenyszabályokat, ami még soha nem fordult elő a Budapest-Bamako történetében. A módosítás arról szól, hogy minden versenyzőnek le kell fotóznia magát az adott geocaching pontnál, hogy ezzel is igazolja, hogy valóban ott járt.

A mai nap volt a Budapest-Bamako 8. napja, ami a féltávnak felel meg. A versenyben kiélezett a helyzet, még semmi nem dőlt el, senkinek sincs behozhatatlan előnye.
A mai napon hat kisebb tájékozódási feladatot oldottak meg a versenyzők, de nem is ez, inkább a több mint 900 kilométeres maratoni hosszúságú etap tette próbára a mezőny tűrőképességét. A táj monotonságában a néha felbukkanó óceán tajtékos hullámai csaltak derűt a mezőny tagjainak arcára.

Layoune városát elérve még egy megmosolyogtató vagy éppen kétségbeejtő esett történt. A 7-es busz kapitánya elvesztette a buszát. A versenyzők által használt rádiókon kért segítséget a csuklós Ikarus megtalálásához, így a város apraja nagyja a 7-est kereste. „Remélem arról van szó, hogy a társaim csak megtréfáltak és nem arról, hogy ellopták a buszt.” – nyilatkozta Aravind Bremadaman. Estig nem érkezett hír róla, hogy előkerült volna.

A holnapi nap a nagy átkelés napja. Mindenki izgatottan várja, hogy milyen lesz a fogadtatás Mauritániában. Nouadibhou rendőrfőnöke ígéretet tett a szervezőknek, hogy személyesen látogatja meg a tábort, előadást tart a mauritán biztonsági előírásokról és mindenki kérdésére igyekszik választ adni.

Csapat Rajtszám Pont
1. RAID Adventure Team-Nissan Navarra 21 188 pont
2. Pappas Team – Jeep Grand Cheroke 36 175 pont
3. Americana Team - Toyota Hilux 03 173 pont
4. DLC Racing Africa – Toyota 4 Runner 01 171 pont
5. Sysman – Mercedes G300 02 170 pont
Quart Team – Toyota Hilux 05 170 pont
TBA Racing 29 170 pont
6. Olsen Banda száguld – Mitsubishi Pajero 09 166 pont
7. SAT Team Nagy Ádám 12 158 pont
8. homokdune.hu – Nissan Patrol 19 158 pont
9. Brilum Dream Team – Ford Ranger 23 148 pont
10. Maxliner Team 28 139 pont
11. Fütyülős Bamako Team – Toyota Hilux 22 135 pont
12. SPORTime Magazin – Toyota Landcruiser 14 120 pont
13. Tyto Alba – Mercedes 300D 1984 16 111 pont
14. Paperdogs – Nissan Navarra 06 53 pont
15. Daciaval Bamakoba – Dacia 30 48 pont
16. Renegátok – Nissan PickUp 33 25 pont
BKV – Volvo 08 25 pont
Kerek Team – KTM 169-170 25 pont
17. ARA-Services Team 11 15 pont
18. RedBull – Sahara Patrol 34 10 pont
19. Hetes Busz 07 00 pont

A velorex, túra kategóriában indult, tehát ne fájjon a fejünk ha ebben a listában nem látjuk.
(bamako hivatalos oldalról)

Nincsenek megjegyzések: