2008. január 27., vasárnap

Utolsó nehézségek





Beküldve: 2008/01/27 14:12:25

2008-01-27 Segou, Bamako, Mali

Az előző napi viszontagságos út után kevés idő jutott a pihenésre. Hajnalban lovasok szállták meg a Nara előtt néhány kilométerrel állított tábort és köszöntötték a Budapest-Bamako legénységét Maliban.

A nap felkelő sugaraiban látszott először, hogy végül is mindenki beért a célba legkésőbb hajnalban, bár voltak, akik soha nem felejtik el az előző éjszakát, amikor is csak a hold és a csillagok fénye mutatott irányt a szavannán. A 141-es rajtszámmal induló Opel Frontera utasai is csak a vakszerencsének köszönhetik, hogy az éjszakában összetalálkoztak a Coimbra Racing és a Renegat Team autóival, akik csak az első ösvényt tévesztették el, de ezzel több mint 90 kilométerre eltértek a helyes iránytól. Nekik legalább működött a navigációs rendszerük, nem úgy az opleseknek, akik végül egy iránytű segítségével próbáltak eljutni Maliba. „Voltunk már hasonló helyzetben korábbi Bamakokon is, de most két utasunk is volt a karaván egyik orvosa és a Budapest-Bamako sajtóreferense. Így, hogy másokért is felelnünk kell nem csak magunkért sokkal nagyobb feszültség. A látótávolság nem volt több 60 méternél. Nem tudhattuk mikor hajtunk bele egy árokba, vagy a visszacsapódó faágak mennyire verik szét az autót. De a tapasztalatunk és a hitünk átsegített minket minden nehézségen és végül is hajnali fél 3-ra megérkeztünk Naraba.” – nyilatkozta Hegyi Viktor a 33-as rajtszámú Nissan Pick Up kapitánya.

A Nara-Segou szakasz igazán könnyűnek ígérkezett az előző napihoz képest. Még arra is jutott idő – főleg a túra kategóriásoknak – hogy a csapatok meg-meg álljanak a kis mali falvakban és beszélgessenek a helyiekkel.” A több mint 1 hetes sivatagi autózás után igazi felüdülés volt vizet és fákat látni. A mali emberek kedvessége és vendégszeretete pedig semmihez sem hasonlítható”- mesélte Polgár András versenybíró.

A versenykategóriások nem értek rá a helyiekkel való barátkozásra. Ők még az utolsó napokon is ádázküzdelmet vívnak a megszerezhető pontokért. Annyira szoros a verseny, hogy csak az esti díjátadón, Bamakoban, tudja meg mindenki ki viheti haza a 2008-as trófeát.

Sajnos megtörtént az idei első komolyabb baleset is. A 170-es rajtszámmal motorozó Gyulai Csongor, Narától 20 km-re durrdefektet kapott. Ekkor még nem sérült meg. Egy helybéli a segítségére sietett és felpakolta őt és motorját a platós autójára. Majd pár kilométerrel később ugyan ő nagy sebességgel belehajtot az előtte szabályosan közlekedő 95-ös rajtszámú Suzuki Vitaraba. A Suzuki totálkárosra tört, de szerencsére az utasai nem sérültek meg. Ez sajnos nem mondható el a platón utazó Gyulai Csongorról, akire az ütközés következtében rádőlt a motorja és valószínűleg részleges szalagszakadást szenvedett. „Biztosat csak egy röntgen után mondhatunk, addig csak valószínűsítem, hogy szakadás van. Még szerencse, hogy motoros csizmában volt, mert az egyrészt felfogta az ütést, másrészt most tartja a lábát addig amíg Bamakoban rendesen el tudják őt látni” – Közölte Dr. Palotás Miklós a verseny egyik orvosa. A nap fairplay díját biztosan a 65-ös rajtszámú csapat kapja meg, akik 140 kilométert autóztak vissza a bajbajutottakért és vontatták őket be egész éjszaka Segou-ba.

Ma hajnalban több csapat már jó korán útra kelt, hogy minél előbb beérjen Bamakoba és az elsők között élvezhessék a meleg zuhanyt és a hideg sört.

Estére már azt is fogjuk tudni, ki volt a leggyorsabb, a legönfeláldozóbb, a legfurfangosabb, a legjobban tájékozódó. De egyet már most is tudunk, aki elindult Budapestről Bamakoba az mind bátor és világra nyitott ember, aki nem csak álmodozik, de meg is valósítja az álmait. (hivatalos bamako oldal)

16.nap 2007.januar 28. Bamako videó

Nincsenek megjegyzések: