2008. január 31., csütörtök

Hazafelé poroszkálva







Rengeteg tok jo dolog tortent, de most csak tomoren, mert leegtem a buko alatt, plusz szilikozist kaptunk a porvihartol.

Nouadhibouban nagyszeruek a hajoroncsok. Nouakchott fele talalkoztunk egy delafrikai es ujzelandi motoros duoval, egy ideig egyutt mentunk es a tengerparton veluk vadkempingeztunk.
Eletem legfinomabb halat vettuk a halaszoktol, szerencsere a kiwi meg a delafrikai eszmeletlen jol fel voltak szerelkezve, meg grillracsuk is volt.
Nouakchott nagyszeru varos, ki se kell menni a fovarosbol offroadozni, fel meteres homok mindenhol. Egy beninitol megkerdeztunk valamit, meghivott a csaladi ebedjukre, nagyon jo volt, egy az egyben paprikascsirke. A mamaja azt mondta, vezessunk lassan.

Nouakchottbol kifele elcsereltuk az egyik motort egy tevere a helyi tevepiacon.
Alegben semmi panik, minden oke.
Kiffa fele mar csak azert allitanak meg az ellenorzopontoknal, hogy kezet fogjanak velunk.

Most Kiffaban, osszetalalkoztunk vegre a visszafele tarto hetes busszal, cuccok ki-be, tukorre kopott gumik fel-le. A verolexes csapatnak odaadtuk az egyik kopott guminkat meg kerekunket, ugyanis dominator kerek van a verolexen hatul. Holnap irany mali, benzin para nagy, mert mindenhol csak gazolaj. Majdcsak lesz valahogy. (index)

2008. január 30., szerda

Velorex találkozók

























Két nyári klubtalálkozóra szeretném felhívni a figyelmet azok számára, akik érdeklődnek eme remek járgány felöl. Bővebb információk: glasza.gergely@velorexklub.hu vagy személyesen: Glasza Gergely 06-30 85-59-910 ad választ kérdéseitekre a találkozókkal kapcsolatban. (nem egy bamako rally, de jó kaland)

2008. január 29., kedd

Trikolka napozik
































BEERLUCK BAMAKO TEAM
-nek mélységes köszönet az exponált képekért. (lévén hogy a srácok gépe fényt kapott, és nem sarkit, tolvajt kéz martaléka lett) Ha további képeket birtokol valaki a velorexről az előre is megkoszönném ha elpostázná nekünk.











Nyakig Afrikában


Leglassabb nap 2:34-nél Cris kommentál a paripa oldalán.


Búcsú Szüfitől



Úgy gondoltam,hogy a rendelkezésre álló képekből a magam módján szeretnék tisztelegni ezeknek az embereknek a munkája előtt. (quadallat)

8000 km stoppal, hínye noh


Bamakoi roffentes
január 28th, 2008
Megerkezesunk utan az apacak adtak egy kulcsot a kapuhoz, igy kiszokhettunk a varosba tivornyazni. Szuper helyet taltunk, mint az otthoni romkocsmak. Helyi jammeles ment egesz este, semmi dj, semmi elektronika. Barki beszalhatot a zenekarba es az enekebe is. Rendesen bekortyikaztunk az Ir srac kocsma dalokat tanitott haza fele, hatasara reggel nem volt hangunk.

Masnap kiszaladtunk a futam ele, szallodarol szallodara jarva, amig meg nem lettek az ismerosok. Barmennyire is nem akartam a fokuszban szerepelni meg az ut elejen, most megis belekerultunk ( feb. 2 fokusz plusz, szerencsere mi nem latjuk ), de altalaban rank pattant a media, illetve a gratulalo karok es a szepseg kiralylany sem birta ki, hogy ne csinaljon egy kozos fotot velunk:D

Miutan kipotyaztuk magunkat az ingyen piakkal, elmentunk egy paran a nyam-nyam woodoo piacra. Huh ami ott van!!!! Elefant, Ufo, Zebra, legios, kameleon, doglott papagaj szaritva. Mi nem vettunk semmit, de a par arcot mar raallitottunk a henna bokrok gyujtesere, hogy hogy hozom haza, az meg kerdes, de az biztos, hogy harmunkra kell majd vizet vennunk:P

Este a BKV-s utasokat elhivtuk a helyi kajaldakba, ne egyek mar azt a 5*-os vackot:D

Aztan “buli”, az est fenypontja az uj baratunk a NASAtol, aki elmagyarazta az uveghaz hatas fizikai megdonteset.

Esti hazibuli a lokal people-kel kimaradt na majd ma!!! (stoppos oldalról bövebben itt olvashatod)

Baleset történt a Budapest-Bamako futamról hazafelé


Beküldve: 2008/01/29 13:27:05

2008. január 29. 12:12

Baleset történt a Budapest-Bamako futamról hazafelé.
A 01-es rajtszámú Toyota 4runner balesetet szenvedett Bamakotól kb. 100 kilométerre, útban hazafelé Budapestre. A Toyota két pilótája sérüléseket szenvedett. Turiák Tibornak feltehetően két ujja tört el, míg társa Dobrosi Zsolt nyaki fájdalomra panaszkodik. A baleset helyszínére 20 percen belül megérkezett a Budapest-Bamako mentőcsapata és Dr. Késmárki András vezényletével elkezdték a mentést. �Mindkét sérült állapota stabil, végig eszméletüknél voltak. A súlyosabb sérült fej és gerincfájdalomra panaszkodik, az ő állapotáról pontosabbat csak egy röntgen után tudunk mondani. Társának kéz sérülése van. Neurológiai problémát nem észleltünk. A súlyosabb sérültet vákuumágyban szállítottuk vissza � � nyilatkozta Dr. Késmárki András.

A két szerencsétlenül járt pilótát az éppen arra járó 7-es busz csapata szállította vissza Bamakoba. Ebben a percben kerültek át, a Budapestről egyébként egy bamakoi kórháznak ajándékba szánt mentőautóba, és az szállítja őket tovább Bamako legjobban felszerelt kórházába.

A baleset körülményeiről annyit lehet tudni, hogy a toyotás csapat egy jó minőségű aszfaltozott úton haladt a Mauritán határ felé, kb. 90-100 kilométeres sebességgel, amikor autójuk elé tévedt egy kecske. A pilóta félrerántotta a kormányt és a töltésről legurultak, autójuk nyolcszor fordult át. Mindketten használták a biztonsági övüket, ezért nem történt komolyabb sérülés. (szervezői oldal)

Afro buli

Biztos meghaladja a magyar-mali export-import összértékét, ami a bamakói ex Kempinski és a Salam hotel parkoljában folyik. A magyarok Nyugat-Afrika motorizációjába kapcsolódtak be.
Amikor már mindenkinek megvan az afrikai száguldásról a sztorija és a karitatív célokra hozott dobozok kiürültek, a ralisták legalább fele megszabadul a járgányától, hogy pénzügyileg is jól jöjjön ki az utazás. A bizniszkötés egyáltalán nem reménytelen, mert a kihozott terepjárók többsége messze az afrikai autópark átlaga fölött áll. Volt, aki inkább kihagyott két-három etapot, a mauritánia nyomortanyákból már amúgy is elege volt, hogy elsőként érjen a bamakoi Kempinskihez. Ő volt az első, aki a hotel parkolójába a nepperekkel üzletet kötött. Szombaton aztán CFA milliók cseréltek gazdát


geszter: autovasar

Vége lett a stresszes üzletelésnek, és a zsebben lapult a pénz, így jöhetett a lazulás. A záróbulin a komoly vásárlóerő láttán megjelentek a helyi prostituáltak is. Nem hiába ment ment híre Bamakóban a gazdag magyaroknak, sorban tünedeztek el a lányok a hotelszobákban.

geszter: Lazítás a futam után

Aki nem kapott, vagy nem akart kapni nőt, az drága sörök mellett átbeszélte a két hetet. Villám Géza kapott rendesen. Baj volt a szervezésel, baj volt a hotellel, baj volt a besegítéssel. Azért jól érezték magukat. (index)

86-os budapestnek



Bamakóban érzelmes búcsút vett egymástól a BKV-team egyik és másik fele. A busz Mogyoróssy Tibor vezényletével Dakaron keresztül egyvégtében vág neki a marokkói kompig tartó 4 ezer kilométeres távnak, a csapat másik fele Maliból repülőn indul haza. Az indulás előtt Farkas Feri, aki tényleg BKV-sofőr, megfordította a 86-os tábláját. A Volvo most már Bamako és Óbuda, Bogdáni út között közlekedik.

És elajándékoztuk Körmendi Gábor kiszeltündés naptárát a bamakói Fekete Pákónak. Nagyon tetszett neki.

Benne lesznek a magyarok a tévében. A mali nemzeti tévé főműsoridőben ad hírt arról, hogy a ralisok adománykat hoztak Kalabankoro egyik iskolájának. A félórás műsor az Afrika Kupa után megy először, aztán még egyszer leadják. Egy iskola életében tényleg fordulat állt be, lett internet, kaptak tollakat és még egy tonnányi hasznos dolgot. Ellenszolgáltatásként Kirk kapitány is kapott egy rajzolt mikulást kisollóval körbevágva. (index)

Narába érkeztünk du. 2 körül, megálltunk pénzt váltani, vizet venni, mikor begördült mellénk két angol srác Pajeroja, egy másik Mitsubishit vontatva. Benne három magyar fotóssal. Azonnal ellepték a kocsit az autóvadászok , itt már tudták, aki ide szakadt kocsival jön, az el is adja. Mi, ugyan nagyon vágytunk már egy zuhanyra, tudtuk, mögöttünk már nincs senki, aki segíteni tudna, maradtunk. 3 óra a tűző napon, kocsi kipakolása a kecskeszaros porba, alku. Nekünk meg rendrakás a kocsiban, hogy még két srác beférjen.

Mire végeztünk, ott termett a határőr (vagy rendőr, nem sikerült kideríteni), beült a kocsiba, és üvöltözve követelte, menjünk vissza a hivatalba. Három-négy órán át olyan színdarabot produkáltak, ahol egymással is hajbakaptak a zsaruk, előkerült a lerobbant Pajero vevője, ő is beszállt a buliba, meg még sok civil.
Az egész bamakos csapatot Serbán képviselte, utólag azt mondja élvezte. A fináléban beigazolódott, félelemre nem volt ok, 40 euro volt a tét mindössze. Persze sok alku után. Csak sejtjük, hogy a kocsi eladás bosszantotta őket.

Nyolc körül indulás tovább bezsúfolódva. Az angol Pajeronak élből nem volt generátora három napja, három aksijukat mi is megtoldottuk eggyel, világítás nélkül jöttek mögöttünk a földúton, ahol a helyiek hasonlóan közlekednek, csak százzal, de alig jutottunk ki a városból, a kuplungja szállt el.
Nyakig olajosan éjfél után szerelt a civilben repülőgép-szerelő angol-norvég srác, hiába. Út szélére tolás hullán, alvás, reggel vissza a rettegett Narába, alkatrész becserkészés, szerelés. Du 1 indulás.

Bamako Hotel Salaam este 7 helyi idő. A szálloda parkolójából a recepcióig fél óra az eljutás, annyi az auto nepper, és állati erőszakosak.
Kiderül, nincs helyünk. Nem vigasz, hogy nem vagyunk ezzel egyedül. Géza pikirten megjegyzi, keressünk másik szállót, hozzunk számlát (kinek?), sarkon fordul és el.

Az autódealerek közben ostromolnak, tudják, hogy valamikor a közeljövöben megy a repcsink. Mi emiatt tudjuk, romlanak az alkupozicíóink, nekiállunk alkudozni. Éjjel 11-kor már kipakolva szeretett és hűséges Toyotánkból, a vevő által ajánlott hotelben mossuk le négy nap Afrika porát. Elvonszoljuk magunkat a zaróbulira a Club Ibizaba. Európai diszkó, fekete kurvákkal. Sok honfitársunk próbálja ki az egzotikus húst, mi inkább berúgunk. Éjjel egy rövid incidens, Serbán üvöltözik a taxinkat megállító rendőrrel, aztán alvás.

Még küldünk egy összefoglalót az útról, olvassátok!(ongo csapat)

2008. január 28., hétfő

3 whells forewer

A verseny véget ért. De mivel a lovagok Cris és Sanya még innen kicsit tovább mennek, és csak február végén érkeznek haza, igyekszünk beszámolni addig is mi történik velük.


Kabakoma Road movie



Ki menti ki a 86-ost? videó

Flying Gizi News

Flying Gizi News 4 riportja, nagyon súlyos!







A sivatag bátor harcosa díj

A sivatag bátor harcosa díj: 177-es csapat Voyager-Velorex




A Budapest-Bamako 2008 verseny végeredménye és különdíjai
Beküldve: 2008/01/28 10:57:54

Verseny kategória helyezettjei:

1. Raid Adventure Team (21) 503 pont
2. TBA Racing (29) 493 pont
3. Americana Team (03) 484 pont
4. Pappas Team (36) 479 pont
5. DLC Racing (01) 471 pont
6. Sysman Team (02) 465 pont
7. Maxliner (28) 455 pont
8. Quart Team (05) 435 pont
9. SAT (12) 398 pont
10. Brilum Team (23) 388 pont
11. Olsen Banda (09) 381 pont
12. Homokdüne.hu (19) 375 pont
13. SporTime (14) 355 pont
14. Daciaval Bamakoba (30) 335 pont
15. Fütyülős Bamako (22) 255 pont
16. Tyto Alba (16) 146 pont
17. Ara Service Team (11) 125 pont
18. Renegát Team (33) 117 pont
19. BKV (08) 85 pont
20. Cattani Team (15) 80 pont
21. Paperdogs (06) 63 pont
22. Africa Trophy in Memorian Ricsi (24) 60 pont
23. Kolomposok (17) 30 pont
24. Kerek Team (169-170) 25 pont
25. Sahara Express (34) 10 pont


Különdíjak:

Teréz anya jótékonysági díj: Afrika Magyar Egyesület

Bozót hőse díj: 65-ös csapat

Az év médiaribanca: Mogyorossy Tibor (Alfa � BKV busz)

Gyurcsány Ferenc �Ezt elkúrtuk� díj: 173 és 174-es csapat Elek Márton és Petrovics Péter

A sivatag bátor harcosa díj: 177-es csapat Voyager-Velorex

Népek barátsága díj: 49-es csapat (magyar, baszk, német vegyes csapat)

Low budget csapat díj: 103-as Team Malibus

Az év túrázó versenyzője díj: 33-as Renegát Team

Az év bozót járata: BKV busz

A lány aki a legtöbbet örömet okozta nekünk díj: Lőrincz �Bútor� Attila

Meddig jut el a Velorex a versenyben?

Közvélemény kutatás eredménye:

Európát el sem hagyja 34

Marokkóig talán 39

Mauritániáig duzzogva 28

A célban locsolják a pezsgőt belőle 514

Szavazatok száma: 615

Indítottam is egy újat a jobb szélen találod.

2008. január 27., vasárnap

Nagy úr a víz


"Az állam majd leesett, amikor késő este megérkezett a velorex. Mivel az utak jó mély földutak, a velorex meg három nyomon halad, el nem tudom képzelni hogy hogyan jöttek ezek a srácok végig az utakon. Érkezés után a gépből kipattanva csak annyit kérdeztek, hogy “van vizetek ?”. Szerintem egy napja nem ittak semmit. Egyébként jól vannak. "(sysman csapattól)

Igen ezt a szakaszt még tegnap este 2 dl vízzel tették meg a fiúk. Cris elmondása szerint apránként beosztva a szájukban tartva próbálták megkímélni magukat a kiszáradástól. Elfelejtettek feltankolni.

Vegül kijutottunk a főútra (murvas rázópad).
Ott találkoztunk a VELOREX-el, éppen defektet es tengelytörést javított. Nem volt szüksége segítségre, így tovább robogtunk. (Beerluck team naplójából)

Vörös porban robogunk vályogország közepébe

Utolsó módosítás: 2008. 01. 27., 15:52

Csipás öreg, édes sültkrumpli, bringázás a csatornaparton. Poros utakon, vályogfalvak és csatornák mentén, színpompás feketék között robogunk a végcél felé. Egy nap van hátra Bamakóig.

A szeme körül körözött mutatóujjával a lila ruhás öreg. Először azt hittem, a szemüvegemet akarja, de később kiderült, szemcseppet kért. Csupa gyulladás volt a szeme. Egy kis mali faluban álltunk, a golfos fiúkkal. Az öreggel próbáltam zöld ágra vergődni. A Golf pickup körül gyereksereg nyüzsgött, a háttérben asszonyok lestek ki a girbegurba faágakból eszkábált kerítés mögül, miközben szólt a mali blues egy kazettás magnóból, amely egy arcát és fejét színes kendővel takaró suhanc vállán lógott. Mások nyakában is látni tranzisztoros kisrádiókat.


Ez az első nap Maliban már a rali végcélja közelében. A mauritániai félsivatagos vidéket egyre inkább szavanna váltja fel. A legszembeötlőbb változás az egyre több fa, és a falvak kinézete: faágakból vagy vályogból készült kerítéssel elválasztott porták sorakoznak egymás mellett, elmaradtak a nomádok sátrai és hevenyészve összerakott téglaformájú házai. A kisebb falvakban kerek vályogfalú, szalmatetős kunyhók, a nagyobb helyeken kocka alakú tapasztott házak, apró mecsetek állnak a fás utcákon - láttunk egy keresztény templomot is -, vékony fagerendáik átbökik a homlokzatot.


Sok autót megviselt a hosszú út. Többen végezték vontatókötélen, a fotósok Patrolját is úgy vontatták be előző este a táborhelyre. Az egyik Lada Niva szélvédője betört, plexit tettek be helyette. Jenőék pickupjának platója megroggyant, de a piacnál találkoztunk a Citroen BX-es fiúkkal, akik azt mondták, még egy csavarhoz sem kellett hozzányúlniuk.

A mezőny végképp széthullott. Van, aki már Bamakóban pihen, mások még talán épphogy átlépték a határt. Holnap rövid szakasz jön, és megérkezünk vályogország fővárosába, hol még sok tennivaló vár: el kell vinni a kocsit abba a faluba, ahol majd betegszállítóként szolgál, és fel kell keresnünk az afrikai albínókat segítő társaságot, de muszáj lesz megnézni a vudupiacot is, amiről a ralin induló egyetlen nonprofit szervezetnek, az Afikai-Magyar Egyesület - amely az el-geddiyai kútásást is szervezte - egyik tagja mesélt. (origo)

Részletek egy cseh filmecskéből





Mi is van akkor azokkal az ufókal?

Utolsó nehézségek





Beküldve: 2008/01/27 14:12:25

2008-01-27 Segou, Bamako, Mali

Az előző napi viszontagságos út után kevés idő jutott a pihenésre. Hajnalban lovasok szállták meg a Nara előtt néhány kilométerrel állított tábort és köszöntötték a Budapest-Bamako legénységét Maliban.

A nap felkelő sugaraiban látszott először, hogy végül is mindenki beért a célba legkésőbb hajnalban, bár voltak, akik soha nem felejtik el az előző éjszakát, amikor is csak a hold és a csillagok fénye mutatott irányt a szavannán. A 141-es rajtszámmal induló Opel Frontera utasai is csak a vakszerencsének köszönhetik, hogy az éjszakában összetalálkoztak a Coimbra Racing és a Renegat Team autóival, akik csak az első ösvényt tévesztették el, de ezzel több mint 90 kilométerre eltértek a helyes iránytól. Nekik legalább működött a navigációs rendszerük, nem úgy az opleseknek, akik végül egy iránytű segítségével próbáltak eljutni Maliba. „Voltunk már hasonló helyzetben korábbi Bamakokon is, de most két utasunk is volt a karaván egyik orvosa és a Budapest-Bamako sajtóreferense. Így, hogy másokért is felelnünk kell nem csak magunkért sokkal nagyobb feszültség. A látótávolság nem volt több 60 méternél. Nem tudhattuk mikor hajtunk bele egy árokba, vagy a visszacsapódó faágak mennyire verik szét az autót. De a tapasztalatunk és a hitünk átsegített minket minden nehézségen és végül is hajnali fél 3-ra megérkeztünk Naraba.” – nyilatkozta Hegyi Viktor a 33-as rajtszámú Nissan Pick Up kapitánya.

A Nara-Segou szakasz igazán könnyűnek ígérkezett az előző napihoz képest. Még arra is jutott idő – főleg a túra kategóriásoknak – hogy a csapatok meg-meg álljanak a kis mali falvakban és beszélgessenek a helyiekkel.” A több mint 1 hetes sivatagi autózás után igazi felüdülés volt vizet és fákat látni. A mali emberek kedvessége és vendégszeretete pedig semmihez sem hasonlítható”- mesélte Polgár András versenybíró.

A versenykategóriások nem értek rá a helyiekkel való barátkozásra. Ők még az utolsó napokon is ádázküzdelmet vívnak a megszerezhető pontokért. Annyira szoros a verseny, hogy csak az esti díjátadón, Bamakoban, tudja meg mindenki ki viheti haza a 2008-as trófeát.

Sajnos megtörtént az idei első komolyabb baleset is. A 170-es rajtszámmal motorozó Gyulai Csongor, Narától 20 km-re durrdefektet kapott. Ekkor még nem sérült meg. Egy helybéli a segítségére sietett és felpakolta őt és motorját a platós autójára. Majd pár kilométerrel később ugyan ő nagy sebességgel belehajtot az előtte szabályosan közlekedő 95-ös rajtszámú Suzuki Vitaraba. A Suzuki totálkárosra tört, de szerencsére az utasai nem sérültek meg. Ez sajnos nem mondható el a platón utazó Gyulai Csongorról, akire az ütközés következtében rádőlt a motorja és valószínűleg részleges szalagszakadást szenvedett. „Biztosat csak egy röntgen után mondhatunk, addig csak valószínűsítem, hogy szakadás van. Még szerencse, hogy motoros csizmában volt, mert az egyrészt felfogta az ütést, másrészt most tartja a lábát addig amíg Bamakoban rendesen el tudják őt látni” – Közölte Dr. Palotás Miklós a verseny egyik orvosa. A nap fairplay díját biztosan a 65-ös rajtszámú csapat kapja meg, akik 140 kilométert autóztak vissza a bajbajutottakért és vontatták őket be egész éjszaka Segou-ba.

Ma hajnalban több csapat már jó korán útra kelt, hogy minél előbb beérjen Bamakoba és az elsők között élvezhessék a meleg zuhanyt és a hideg sört.

Estére már azt is fogjuk tudni, ki volt a leggyorsabb, a legönfeláldozóbb, a legfurfangosabb, a legjobban tájékozódó. De egyet már most is tudunk, aki elindult Budapestről Bamakoba az mind bátor és világra nyitott ember, aki nem csak álmodozik, de meg is valósítja az álmait. (hivatalos bamako oldal)

16.nap 2007.januar 28. Bamako videó

Célban a Velorex

Hip Hip Hurrá!!!

Megérkeztünk Bamakoba! Olyan helyeken jártunk, hogy a 4x4 terepjárók is megtapsoltak. Kitürt a jobb kerék de megcsináltuk, még csak most értünk ide, de már megvennék a velorexet. A falvakban menet végig nagy volt az öröm üdvrivalgás amerre csak mentünk. Most itt Bamakoban a helyiek mindenféle gyümölcsökkel és házi ételekkel kényeztetnek. Swarzenegger-neknem volt ekkora sikere a választások megnyerése után, igaz nem is ment érte majdnem 9000 km-ert egy ilyen lélekvesztőben. Az egyik este a sátorba bekopogtatott egy beduin, hogy velünk szeretne aludni, remélem csak a szeretet, rajongás sugárzott belőle, és nem másban törte a fejét. Volt egy vízes átkelésünk ahol koponya nagyságnyi farönkök voltak a vízben, majréztunk is az átkeléskor, de sikeresen abszolválta a háromkerekű csoda.

Cél felé

16. Jan 27 - Segou - Bamako (235 km) Záró fogadás

Az Origo csapat blogjából:

Homokdűnéken és aranysárga szavannákon zötykölődtünk idáig Timbegdától. Odáig volt aszfalt. A letérés után katonák tereltek új irányba az eredeti koordináták helyett. Megint késésben voltunk, nem lehetett túl gyorsan menni, mert forrt volna a víz. Déltől fűtéssel mentünk. A romvárost elkerültük. A velorexesek jártak ott, de nem voltak elájulva tőle.

Index: oldalról:

A Madách téren egy kocsma bejáratánál állva, egy szál pólóban fagyoskodva szürreális élmény a majdnem Bamakoba ért Flaying Gizis Lakival és Kirk Kapitánnyal telefonon trécselni. A huszonsok fok különbséggel nem törődve hosszasan mesélték, hogy holnap beérnek a célba, jól vannak, minden rendben és csókoltatnak mindenkit. Megkértek, hogy az éjjel feltöltött videókat és fotókat posztoljam mihamarabb, és én megigértem hogy így lesz. Reggel biztosan. És az előző poszt kommentjei szerint a stoppos fiúk már Bamakóban vannak. Ezek szerint jármú nélkül gyorsabban megy, ez egy nagy tanulság jövőre..

15.nap 2007.januar 27. Kayes-Bamako videó

2008. január 26., szombat

Szombat esti kocsmaposzt

Sms-es érkezett Flying Giziéktől, és mivel mi frissek vagyunk, még a sörünk mellől is posztolunk:

"Az ima elött már nem érjük el a határt. A 7-es busz a Tatooine után eltűnt a bolygóról. Lóhaláléknak hengerproblémái támadtak, Tantanban lemaradtak."

Az imént pedig idelépett egy ismerős és azt mondta: "a Villám Gézáék meghegesztett kocsija is tönkrement megint, azt tudtad?"

Itt ülök még egy darabig a Castro-ban, friss infókat átveszek. (index)

Dimanche à Bamako

Sajnos semmi információnk a fiúkról, de ismerve őket kitartóan generálhatják a megoldásokat az adandó problémákra.

Felfedező riport

A klubot meginvitálta egy délelötti gyerekműsor.


Maliban a csapatok java






15. Jan 26 - Nara - Segou (346 km)

Beküldve: 2008/01/26 01:58:42

Meg van Béres Alexandra férje. A magyar bulvár sajtóban napvilágot látott hírekre reagálva közöljük, hogy Béres Alexandra, fitnessz bajnok férje, nem tűnt el Mauritániában. Péntek este 7-kor az utolsó Mauritán faluban tankolta járművét és jó egészségnek örvendett. Ostobaságnak tartja a bulvár média szenzációhajhász híreszteléseit.

Ma reggel Kiffából kigurultak a Budapest-Bamako indulói, hogy megbírkozzanak az 551 kilométeres Kiffa-Nara etappal. A már halálra ítélt OO-ás VW bogár a BKV csapat kreatív és nagylelkű szerelőinek köszönhetően átalakult egykerék meghajtásúvá. Mezei Gyula, a magyar nyelvű Music Television riportere vezeti az autót betonúton Bamakoig.

A szakasz első 38O kilométere silány minőségű, keskeny aszfalton zajlott, majd kezdetét vette a klasszikus afrikai szavanna. A csapatokat egészen a mali határig a mauritán katonaság különleges alakulatai kísérték.

A verseny kategóriában egyre keményebb és egyre nagyobb leleményességet igénylő feladatokat kell teljesíteni. Ma például két számot kellett megtalálni, amiből a versenyzők megkapták egy koordináta két hiányzó számjegyét. A koordinátán pedig egy falu neve volt egy szikla belsejére festve. A faluban pedig egy többgyermekes családanyát kellett felkutatni, aki gyerekruhákért cserében adta ki az 5 pontot érő kódot.

A mezőny ma áthaladt a festői szépségű Ayoun kanyonon és ma végleg maguk mögött hagyták a Szaharát. Déli irányba, Mali fele már homokos és szavannás földutakon döcögtek a bamakósok.

A csapatok többsége már békésen elhagyta Mauritániát mind a magyarok, mind a mauritánok nagy örömére. Az örömbe csak ott vegyült üröm, amikor feltételezhetően autóból kidobott cigaretta csikkek miatt két bozót tüzet okozott a Budapest-Bamako mezőnye. Horváth Nóra az Origó újságírója megeresítette, hogy „három foci pályányi bozót lángolt délután hat körül” Uma Sheisha határában.

A mali határt a legtöbben már csak sötétedés után lépték át. Az első mali faluban, Chouiban már várták a magyarokat. Az itiner arra kért mindenkit, hogy apró ajándékokkal kedveskedjenek az első mali falu lakóinak. A ruhákat, cipőket, gyógyszereket nagy örömmel fogadták a vályogkunyhós kis település lakói.

Ma este a csillagos ég alatt táboroznak a Budapest-Bamako résztvevői Nara városától 15 kilométerre. Este 11-kor 68 autó és 6 motor volt a célban. A többiek még úton vannak. Az Opel Combo és Opel Kadett legénysége úgy döntött, hogy inkább nem vezet éjszaka a szavannán. Ők a mai éjszakát Uma Sheisha előtt egy kicsiny faluban töltik nomádok társaságában.

Holnap reggel 7-kor tovább indul a futam immár fekete Afrikában. A holnapi táv 346 kilométer. (bamako oldal)

15.nap 2007.januar 27. Kayes-Bamako videó